Konference Mouvo spustila prodej lístků na sedmý ročník, který se koná od 8. do 9. dubna.
Akce, kterou pořádá pražské studio Oficina, jako vždy nabídne to nejlepší, co nabízí světová scéna audiovizuální kultury na průniku grafického designu, animace, filmu a interaktivních technologií.
Konference se vrací ke dvoudennímu formátu a tentokrát bude jejím ústředním tématem a klíčovými slovy zážitek a zkušenost. Pod jednotným anglickým heslem Experience představí vystupující, jak se naše vnímání a prožívání audiovizuálního obsahu proměňuje. Jaký vliv mají nové technologické prostředky, komunikační přístupy a široké spektrum mediálních možností. Ať už se jedná o drobné interakce na osobních zařízeních nebo masivní veřejné instalace. Rozmanité zázemí souboru přednášejících umožní pohled na prožívání uživatelů, diváků nebo zážitek se značkou. Stejně tak se mezi probíranými tématy objeví zkušenost a její role v kreativním odvětví.
Letos se konference znovu přesune na nové místo. Pořadatelé se tentokrát dohodli s pražskou UMPRUM na využití nového technologického centra v Mikulandské ulici. Inovativní prostředí moderního školního zázemí se pojí s další proměnou konference. Kromě prezentací vlastní práce designerů tentokrát Mouvo obohatí také teoretické přednášky, díky kterým mohou diváci lépe vnímat kontext představovaných děl.
„Kdysi jsme začínali jako konference zaměřená na motion design. Neustále ale naši oblast zájmu rozšiřujeme. Chtěli jsme publiku nabídnout hlubší teoretický kontext a také se posunout více do oblasti digitálního umění a současné audiovizuální kultury a designu obecně,“ vysvětlila Vlaďka Cimbálníková, producentka konference a studia Oficina.
Na akci tak vystoupí například Christoph Grünberger, německý designer a také autor knih Analog Algorithm a The Age of Data. Svou druhou publikaci, která vznikla díky velice úspěšné kampani na serveru Kickstarter, věnoval tématu programování a práce s daty v současném umění a designu. Obě knihy si lze pořídit v rámci festivalu.
Mezi prvními oznámenými účastníky konference je pak dále Peter Eszenyi, design director maďarského původu. Eszenyi po deseti letech zkušeností v reklamních agenturách věnoval další dekádu oblasti filmových vizuálních efektů a tvorbě rozmanitých futuristických interfaců pro hollywoodské blockbustery jako Blade Runner 2049, Ghost in the Shell, Avengers nebo Pacific Rim. Následně si založil vlastní studio a také se věnoval svému osobnímu velkému projektu. Za použití fotogrammetrických postupů a archivních fotografií umožnil unikátní zážitek z 3D prostoru přistání mise Apollo na měsíci.
Patrick Doan je kanadský designer a umělec vystupující jako Defasten. Zaměřuje se především na vizuální výstupy renderované v reálném čase. Jeho díla vystavovala britská galerie Tate, MUTEK v Montrealu nebo berlínské Transmediale. Zabývá se převážně obsahem pro živá vystoupení, koncerty a performance rozmanitého charakteru. Jedním z jeho nedávných projektů jsou také vizualizace pro rave party ve virtuálním metaverzu.
Sander Sturing je kreativní kodér věhlasného nizozemského studia Dumbar. Mezi jeho oblíbené přístupy patří experimenty s processingem a písmem. Jeho technické dovednosti umožňují studiu Dumbar zkoušet inovativní přístupy k tvorbě vizuální identity a budování značek. Ať už se jedná o nové technické možnosti, práci s daty, programování nebo vytváření vlastních nástrojů, integrace technologie a motion designu jsou pro práci Dumbaru klíčové. Právě díky tomu dokáže nizozemské studio posouvat zážitek ze značky do nových poloh.
Paul Heys působil dlouhou dobu jako lektor na britských univerzitách v Sunderlandu, Sheffieldu a Nottinghamu. V současné době se věnuje designu ve studiu Vital, které se zaměřuje výhradně na inovativní vývoj v automobilovém průmyslu. Sám sebe popisuje jako praktikujícího fanouška a komentátora vývoje vizuální kultury. V teoretické rovině pak hledá historický kontext pro současné dění. Zkoumá, jak se mění paradigmata vizuálního designu a jak se boří zaběhnuté konvence kreativní tvorby.
Rogier van der Zwaag je nizozemský filmař a vizuální umělec, pro kterého je typický netradiční kreativní přístup k tvorbě videa. Jeho experimentální tvorbě dominuje fascinace optickými triky a vizuální iluzí. Ve své práci především využívá hru s kamerou, zrcadly a fyzickými objekty z papíru, dřeva, vlny, nebo třeba mléka a rýže. Kromě osobních projektů využil svůj umělecký rukopis i na komerčních zakázkách. Mezi jeho úspěšné projekty patří mimo jiné spolupráce s Binkbeats nebo festivalem Into The Great Wide Open.
Den před samotnou akcí ještě pořadatelé nabídnou svým fanouškům exkluzivní workshop, Code and Design, který lektrosky povedou Sander Sturing and Elvin van Dalen z Dumbar Studia. Počet účastníků bude limitován.
Vstupenky a více informací najdete na webu www.mouvo.cz a sociálních sítích.
Vedle toho si můžete také zakoupit originální kousek z limitované edice Mouvo produktů na www.mouvo.cz/shop.
www.mouvo.cz