Článek Rozhovor

VLNA POMOCI ZKOORDINUJE MILIONY DOBROVOLNICKÝCH HODIN

Ročně se v ČR odpracuje přes 45 milionů hodin dobrovolnictví, a přesto v neziskovém sektoru chybí chytré nástroje a centralizovaný systém pro řízení lidí a projektů. Proto vznikla Vlna pomoci – nezisková iniciativa s přelomovým technologickým řešením, které digitalizuje a zefektivňuje činnost neziskových organizací a dobrovolníků. 25. května odstartuje unikátní online portál vlnapomoci.cz, který napřímo propojí spolky a dobrovolníky na jednom místě. Hlavním garantem projektu je Český červený kříž, zapojily se také Asistence, ADRA, Amnesty International, Diakonie, Via Cordis a mnoho dalších.

Vlna pomoci chce modernizovat a digitalizovat celý dobrovolnický sektor tak, aby řízení každodenních dobrovolných aktivit i krizových situací bylo snazší a efektivnější.

„V Česku není problémem nedostatek spolků ani lidí, kteří mají chuť pomáhat. Neziskové organizace ale nemají prostředky, jak svoje kapacity naplno využít a práci efektivně koordinovat. V současné krizi se to projevuje dvojnásob. My máme zkušenosti a nástroje, které mohou situaci reálně zjednodušit a zlepšit, a dává nám smysl se o ně podělit. Chceme ukázat, že věci je možné změnit k lepšímu, když je vezmeme do vlastních rukou,“ říká David Suslik, CEO společnosti Sinch, která portál vyvíjí.

Díky projektu získají neziskovky all-in-one aplikaci OnSinch, kterou v komerčním sektoru využívá více než 100 000 uživatelů po celé Evropě. Aplikace ušetří až 90 % času a nákladů na koordinaci a řeší vše od registrace, plánování a správu databáze, přes komunikaci a organizaci pomocníků na místě, až k finálním reportům a hodnocení.

Dobrovolníkům přináší první přehledný portál vlnapomoci.cz. Zájemci si tak na jediném místě mohou jednoduše zobrazit a podle svých požadavků vyfiltrovat aktuální příležitosti, kde lze pomáhat. K prvním neziskovkám se v současnosti přidávají další a nabídka se bude brzy rozšiřovat.

„Aplikace používaná Vlnou pomoci se pro nás ukázala jako velmi dobrý nástroj při práci s dobrovolníky, hlavně v době současné pandemie. Bez tohoto systému bychom museli dobrovolníky obesílat e-maily a obtelefonovávat, což je zdlouhavé a neefektivní. Jsme velmi rádi, že se nám ze strany Vlny pomoci dostalo i finanční podpory, což nám umožnilo tento systém naplno využít,“ dodává Doc. RNDr. Marek Jukl, Ph.D., prezident ČČK.

O projektu: Koronavirová krize naplno odhalila, jak moc v neziskovém sektoru dlouhodobě chybí moderní systémy pro efektivní řízení. Proto se komerční společnosti, neziskové organizace a filantropové spojili v iniciativě Vlna pomoci. Zastřešovatelem adlouhodobým garantem celého projektu je společnost Sinch, která má 14 let zkušeností v řízení lidí a projektů po celé Evropě. Mediální podporu zajišťuje Seznam.cz, partnery jsou Český červený kříž, Shameless, Your Hero, ADison a AK Slaninová & Vokál.

O aplikaci:

OnSinch je komerčně úspěšná CRM a ERP aplikace na řízení nárazové práce. Díky  maximální automatizaci rutinních činností šetří až 90 % času při koordinaci. Tři lidé přes ni dokážou odbavit 3 000 projektů a 300 000 hodin ročně. Její vývoj trvá nepřetržitě přes 10let, používají ji firmy v ČR, UK, Španělsku, Holandsku, Qataru a dalších zemí. V roce 2019 se přes ni odbavilo celkově 20 000 projektů, jen v ČR pak přes 130 000 pracovních pozic. Je denně zálohovaná a každý týden přichází nové rozšíření funkcí. Jednotlivé spolky si ji mohou přizpůsobit na míru přímo své činnosti a potřebám.

Rozhovor

2.6.2021 14:00

Ve středu 2. června si ve 14 hodin bueme povídat o Vlně pomoci. Našimi hosty budou David Suslík, Matěj Štěpán a Daniel Bacho.

reklama
reklama
reklama